Znalezienie dobrego miejsca na siedzibę swojej firmy wcale nie jest łatwym zadaniem. Zanim wynajmiesz biuro, musisz się do tego dobrze przygotować i przemyśleć kilka kwestii. Jak się za to zabrać, żeby korzystnie wynająć biuro?
Od czego zacząć?
Wynajęcie biura to poważna decyzja. Z uwagi na to, że wynajęte pomieszczenie ma być siedzibą, lub oddziałem firmy, trzeba dobrze przemyśleć wybór. Klienci przywiązują się do jednego miejsca, a częste zmiany mogą przyczynić się do ich utraty. Dodatkowo stałe miejsce sprawia, że firma zapada ludziom w pamięć i łatwiej mogą skorzystać z jej usług w razie potrzeby. Wynajem biur w Poznaniu czy każdym innym dużym mieście może być wyzwaniem. Najpopularniejsze lokalizacje są często wynajmowane na długi okres i rzadko się zwalniają. Plusem jest to, że powstaje również wiele nowych miejsc, gdzie dostępne są także lokale użytkowe do wynajęcia. Decydując się na wynajem, należy przede wszystkim zastanowić się nad wyborem lokalizacji. Jest ona najważniejsza, jednak trzeba ją dostosować do oferowanych usług. Lokale w centrum miasta, na ruchliwych ulicach, z dużą witryną na pewno będą o wiele droższe niż pomieszczenie w biurowcu. Jednak jeśli firmie zależy na rozpoznawalności, lokal w miejscu, gdzie spaceruje dużo osób stanie się dodatkową reklamą.
Co wziąć pod uwagę podejmując decyzję o wynajmie biura?
Decydując się na wynajem biura, oprócz wspomnianej wcześniej lokalizacji, należy dokładnie przemyśleć dostępny budżet. Będzie to stała, comiesięczna opłata, dlatego warto zdecydować się na stawkę, na którą firma będzie mogła sobie regularnie pozwolić. Szukanie lokalu dobrze jest rozpocząć odpowiednie wcześniej. O ile wolne lokale użytkowe wynajem umożliwiają od zaraz, to w przypadku niektórych dotychczasowi najemcy mogą mieć dłuższy czas na wyprowadzkę. Dobrze jest zadbać również o komfortowy dojazd i miejsca parkingowe w pobliżu, co będzie wygodniejsze zarówno dla pracowników, jak i dla klientów korzystających z usług firmy.
Leave a Reply